Vi söker nu en självgående löneadministratör/ekonomiassistent

Erik Olsson Fastighetsförmedling AB är marknadens mest innovativa fastighetsmäklarföretag och har gjort en stark tillväxtresa de senaste åren. Företaget grundades 1997 och omsättningen under varumärket Erik Olsson Fastighetsförmedling är 400 MKR och 300 anställda. Under de närmaste åren räknar vi med en fortsatt tillväxt. Erik Olsson Fastighetsförmedling är idag etablerat i Stockholm, Göteborg, Borås, Alingsås, Varberg, Karlstad, Malmö, Lund, Trelleborg, Vellinge, Kristianstad, Kalmar, Nyköping, Södertälje/Nykvarn, Örebro, Gävle och Sundsvall.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär hos oss på Erik Olsson? Trivs du i koordinerande roller och drivs av ordning och reda och vill jobba i en dynamisk miljö tillsammans med ditt team? Då ska du söka rollen som löneadministratör & ekonomiassistent hos oss på vårt kontor i Stockholm.

Du får ett omväxlande arbete som innehåller både löne-, ekonomi- och HR-administration och du kommer att tillhöra ett varmt och sammansvetsat HR/lön/ekonomi team. Teamet är en central funktion inom Erik Olsson koncernen som dagligen arbetar med att stötta och hantera breda typer av HR/lön/ekonomi-ärenden som kommer in från organisationen som idag består av Erik Olsson Fastighetsförmedling AB samt dess Franchiseorganisationer runt om i hela landet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Lön & HR administration i Hogia Personal samt i Hogia Lön Plus
  • Hantera körjournaler och utläggsrapportering i Hogia Resa
  • Löpande PA arbete (Lönelistor, personallistor, intyg FK/A-kassa, SCB rapportering etc.)
  • Försäkring/pension administration i Söderberg & Partners Portal
  • Provisionsberäkningar och avstämningar i Excel
  • Leverantörreskontrahantering i webbsystemet Rillion
  • Leverantörsbetalningar, kundfakturering & påminnelsehantering
  • Sammanställning Eurocard kvitton
  • Assisterande vid månads och årsbokslut
Dina kvalifikationer:
  • Gymnasieekonom eller motsvarande ekonomisk utbildning
  • Systemvana i ett eller flera löne-och ekonomisystem
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Erfarenhet av HOGIA Lön Plus, Hogia Personal och Visma Control är meriterande
  • Det är av fördel om du har grundläggande kunskaper inom redovisning och har jobbat något år på mindre eller medelstort bolag, alternativt redovisningsbyrå
Personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen tror vi att du arbetat administrativt i dina tidigare roller och har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Hos oss är det viktigt att du trivs med att samarbeta och utvecklas tillsammans med ditt team och är van vid ett högt tempo och har ett öga för detaljer. Som person har du ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt med fokus på ständiga förbättringar. Du lär dig enkelt nya system och rutiner och ger inte upp förrän du har hittat lösningen på de problem eller uppgifter du ställs inför.

Tillsättning per omgående.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. 
Fast lön enligt överenkommelse.
Arbetet utförs på vårt kontor på Sveavägen 147 i Stockholm.

Ansökan